جستجوی محصولات و مطالب
تعمیر برد تغذیه (پاور) مانیتور پلاسما پاناسونیک
تعمیر برد تغذیه (پاور) مانیتور پلاسما پاناسونیک

دلایل زیادی برای روشن نشدن مانیتور وجود دارد ، در بیشتر اوقات مشکل از برد تغذیه یا همان پاور مانیتور می باشد. برد تغذیه از اجزای مهمی از جمله ترانس ، خازن ، سلف ، مقاومت ، دیود و ... تشکیل شده است. بروز مشکل در هر کدام از این قطعات می تواند موجب اخلال در تغذیه برق مانیتور شود.

مراحل تعمیر برد تغذیه (پاور) مانیتور پلاسما پاناسونیک

در پنج مرحله می توان به آسانی برد تغذیه مانیتور پلاسما را باز کرد و مورد بررسی و تعمیر قرار داد. در ادامه با نمایش تصویر همراه با توضیحات این مراحل را دنبال میکنیم.

باز کردن پیچ های مانیتور صنعتی پلاسما

مانیتور های پلاسما به دلیل داشتن برد های قدیمی وزن بسیار بالایی دارند ، پیچ های مانیتور را می توان به راحتی با یک پیچ گوشتی چهار سو باز کرد. اگر مانیتور بر روی پایه نصب بوده باشد ، چهار پیچ پشت مانیتور را هم باید باز کنیم.

باز کردن پیچ های مانیتور پلاسما پاناسونیک

باز کردن هیت سینک (Heat Sink) از روی پاور

سینک حرارتی یا همان هیت سینک وظیفه جذب گرمای ناشی از قطعات برد تغذیه را بر عهده دارد ، این قطعه فلزی توسط چند پیچ بسته شده که به راحتی با پیچ گوشتی می توان آن ها را باز کرد.

هیت سینک (Heat Sink) در مانیتور پلاسما

جدا کردن برد تغذیه از بدنه مانیتور

در جدا کردن برد از بده مانیتور باید دقت کافی داشت ، چرا که کوچکترین آسیبی به برد می تواند موجب بروز مشکل در برق رسانی به اجزای مانیتور شود. در قسمت های مختلف برد چند خار پلاستیکی به داخل بدنه مانیتور فرو رفته که با دم باریک می توان آن ها را بیرون کشید تا برد تغذیه آزاد شود.

بیرون آوردن برد تغذیه در مانیتور پلاسما پاناسونیک

چک کردن قطعات برد با مولتی متر

مولتی‌متر (Multimeter) دستگاهی برای اندازه‌گیری چندین کمیت الکتریکی از قبیل ولتاژ، جریان، مقاومت الکتریکی، ظرفیت خازنی و ... است، که می‌توان با آن سلامت یا مشخصات قطعات الکتریکی یا الکترونیکی را نیز ارزیابی کرد. تمامی قطعات برد را با مولتی متر مورد تست قرار می دهیم.

بررسی قطعات برد تغذیه با مولتی متر

تعمیر یا تعویض قطعات سوخته و نیمسوز شده

پس از بررسی اجزای برد ، هر قطعه ای که مشکل داشت در صورت امکان تعمیر می کنیم اگر نشد باید آن را تعویض کنیم. پس از بررسی سلامت کامل برد آن را به آرامی در جای خود قرار می دهیم و تمامی مراحل تا بسته شدن کامل مانیتور را انجام می دهیم.

تعمیر قطعات برد تغذیه (پاور) مانیتور پلاسماپ

 

نوشته شده در تاریخ 1398/11/13

برچسب ها

 لیست مطالب وبلاگ
لوگو تصویر گستران امید