جستجوی محصولات و مطالب
همه چیز در مورد انسی لومن (ANSI lumens) یا سطح روشنایی
همه چیز در مورد انسی لومن (ANSI lumens) یا سطح روشنایی

واژه ANSI مخفف عبارت American National Standards Institute می باشد(موسسه ملی استاندارد آمریکا). لومن (lm) (lumens) یعنی اندازه‌گیری میزان کل نور تولید شده توسط یک منبع نوری در واحد زمان. لومن  واحد اندازه‌گیری توان نوری می باشد. به طور مثال میزان روشنایی شمع 14 لومن ، غروب آفتاب 400 لومن  و یک روز آفتابی حداکثر 100,000 لومن می باشد.

اهمیت انسی لومن در خرید ویدئو پروژکتور

در خرید و انتخاب ویدئو پروژکتور ها یکی از مهمترین فاکتور ها میزان روشنایی (لومن lumens) می باشد، در پروژکتور ها میزان روشنایی را با نماد ANSI lumens نمایش می دهند.

ویدئو پروژکتور هایی که منبع نوری آنها لامپ می باشد از 2000 تا 3500 انسی لومن در بازار موجود هستند ، ویدئو پروژکتور های لیزری اکثرا میزان روشنایی بالایی دارند و میتوانند مدت زمان زیادی این نور را نکه دارند.

پروژکتور هایی که منبع نوری آنها از نوع LED می باشند ، میزان روشنایی کمتری نسبت به پروژکتور های لامپی دارند. اما به دلیل تکنولوژی ساخت این مدل دیتا پروژکتور ها تصاویر با کیفیت تری نسبت به پروژکتور های لامپی نمایش می دهند.   

انسی لومن در ویدئو پروژکتور ها

نسبت انسی لومن با نور محیط در نصب پروژکتور ها

یکی از مهمترین عوامل بر کیفیت تصویر ویدئو پروژکتور ها میزان نور محیط می باشد. اگر نور محیط شما هنگام تماشا بسیار زیاد باشد تصاویر خروجی از پروژکتور بسیار تاریک نمایش داده می شوند.

برای نصب پروژکتور ها در سالن های بزرگ علاوه بر تاریک کردن محیط باید از ویدئو پروژکتور هایی با میزان روشنایی بسیار بالا استفاده کرد چرا که هر چقدر تصویر خروجی بزرگتر شود به دلیل پخش شدن نور میزان روشنایی بیشتری لازم است.

نوشته شده در تاریخ 1401/01/30

برچسب ها

 لیست مطالب وبلاگ
لوگو تصویر گستران امید