جستجوی محصولات و مطالب
فناوری تصویر HDR در دوربین مداربسته
فناوری تصویر HDR در دوربین مداربسته

قابلیت HDR در دوربین مداربسته چیست؟

در قرن کنونی با توجه به پیشرفت تکنولوژی, دوربین های مداربسته از نظر ظاهری و کارایی دارای انواع مختلفی هستند و برای اینکه بتوان دوربین مداربسته ای که مناسب طرایطمان باشد تهیه کرد, لازم است موقع خریداری کردن آن برخی خصوصیات این دستگاه را مورد برسی قرار دهیم و همچنین در این زمینه از یک شخص با تجربه راهنمایی های لازم را دریافت کنیم.

امروزه یکی از قابلیت هایی که نه تنها در دوربین های مداربسته بلکه در تصویر برداری با انواع دوربین های عکاسی و موبایل استفاده می شود قابلیت HDR می باشد که در ادامه این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

HDR مخفف hight dynamic rage به معنی محدوده داینامیکی گسترده است این قابلیت نرم افزاری, میزان تاریکی و روشنایی تصویر را کنترل می کند وتصویر را با میزان نور مناسب به کاربر نشان می دهد. این قابلیت از سالهای گذشته مورد استفاده قرار می گرفت اما با آمدن موبایل های هوشمند و استفاده آن در دوربین عکاسی ,باعث شد این قابلیت جدید به نظر برسد.

قابلیت HDR در دوربین های مداربسته

قابلیت HDR چگونه کار می کند؟

این قابلیت به دلیل اینکه تکنولوژی نرم افزاری است, لازم است که تصویر اولیه با کیفیت خوب توسط دوربین گرفته شود. دوربین های مداربسته یا دوربین های دیگر که این قابلیت را دارا هستند, 3 عکس با سطوح نوری متفاوت می گیرند و سپس میزان قابلیت های نوری متفاوت برسی و شروع به ترکیب هر 3 عکس می کند در نهایت تصویر به دست آمده که برای کاربر ارسال می شود, دارای سطح نوری مناسب است.

همانطور که گفته شد HDR یک قابلیت نرم افزاری است که میزان سطح نوری تصویر را تنظیم می کند اگر تصویر یک دوربین مدار بسته کیفیت مناسب را نداشته باشد, از قابلیت WDR استفاده می شود که این قابلیت سخت افزاری و با قرار دادن دو سیستم پردازش تصویر در دوربین مداربسته می توان میزان سطح نوری تصویر را به بهترین شکل برای کاربر مشخص کرد.

نوشته شده در تاریخ 1401/09/20

برچسب ها

 لیست مطالب وبلاگ
لوگو تصویر گستران امید